604 22 72 22 / Kokosowa 53c
Zaznacz stronę

Terapia SI

Terapia SI skierowana jest do dzieci przejawiających deficyty przetwarzania i organizowania wrażeń sensorycznych manifestujących się: nadmierną lub obniżoną wrażliwością na bodźce, zaburzeniami koncentracji uwagi, obniżonym poziomem koordynacji wzrokowo-ruchowej, opóźnionym rozwojem mowy, nieadekwatnym poziomem aktywności ruchowej oraz trudnościami w organizacji zachowania.

Terapia ma na celu dostarczenie kontrolowanej ilości bodźców sensorycznych w taki sposób, aby dziecko spontanicznie formułowało reakcje adaptacyjne, jednocześnie integrując te bodźce. Dążąc do prawidłowego odbioru i analizy bodźców dostarczanych z otoczenia przez zmysły wpływamy na prawidłowe kształtowanie percepcji, procesu uczenia się i zachowania.

Terapia Tomatisa

Terapia Tomatisa skierowana jest zarówno do dzieci jak i osób dorosłych. Opiera się na wielokrotnie powtarzanych seansach słuchowych poprzez które działamy stymulująco na wybrane obszary mózgu oraz przygotowujemy je do nowego rodzaju aktywności.

Terapia w sposób naturalny i nieinwazyjny prowadzi do znaczącej poprawy w zakresie umiejętności uczenia się, przyswajania jeżyków obcych, skupiania uwagi. Wspomaga rozwój mowy i zdolności komunikowania się. Pomaga w regulacji zakłóceń emocjonalnych niwelując poziom stresu i niepokoju.

Trening słuchowy dobierany jest indywidualnie na podstawie badania uwagi słuchowej oraz wywiadu i obserwacji.

Terapia pedagogiczna

Terapia pedagogiczna przeznaczona jest dla dzieci z trudnościami w uczeniu się spowodowanymi dysleksją, dyskalkulią, zaburzeniami w rozwoju psychoruchowym, emocjonalnym i społecznym.

Celem prowadzonych zajęć jest stymulowanie ogólnego rozwoju w procesie uczenia się. Zadaniem terapii jest również łagodzenie zaburzeń emocjonalnych, będących efektem szkolnych niepowodzeń oraz utraconej w skutek tych niepowodzeń motywacji do nauki i obniżonej samooceny.

Nieodzownym elementem skutecznej pracy jest stwarzanie optymalnych warunków uczenia się, wczesne rozpoczęcie terapii (już w wieku przedszkolnym u dzieci przejawiających opóźnienia rozwoju funkcji niezbędnych do uczenia się) oraz systematyczne uczestnictwo w zajęciach.

Terapia psychologiczna

Wsparcie psychologiczne obejmuje pomoc dla dzieci z zespołem Aspergera, z problemami emocjonalnymi i społecznymi oraz zaburzeniami zachowania.

Terapia ma na celu pomoc dziecku w przeżywaniu trudnych uczuć związanych z doświadczanymi problemami. Obejmuje nabywanie pewności siebie, naukę nowych sposobów rozwiązywania problemów, pomoc w radzeniu sobie ze stresującymi sytuacjami, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji w tym pracę nad adekwatnym wyrażaniem złości i gniewu.

Wsparcie psychologiczne dziecka poprzedza konsultacja z rodzicami, która ma na celu rozpoznanie problemów, z jakimi zgłaszane jest dziecko. Kolejna wizyta to indywidualne spotkanie z dzieckiem. Po rozpoznaniu specyfiki przejawianych trudności ustalany jest plan terapii.

Warsztaty umiejętności społecznych

Warsztaty przeznaczone są dla dzieci, które mają trudności w nawiązywaniu kontaktów społecznych. Zajęcia mają na celu naukę prawidłowych zachowań społecznych, współpracy w grupie i rozwiązywania konfliktów. W ramach zajęć doskonalone są również umiejętności rozpoznawania emocji i radzenia sobie z nimi oraz przestrzeganie zasad i eliminowanie zachowań nieakceptowalnych społecznie.

Warsztaty są prowadzone w sposób atrakcyjny dla dzieci. Polegają na połączeniu dobrej zabawy z nauką umiejętności społecznych, które są niezbędne w życiu każdego człowieka.

Organizacja grupy:

  • skład grupy treningowej to: od 4 do 8 osób
  • grupę szkoleniową prowadzą dwie trenerki
  • każda sesja trwa ok. 1,5 godz.

Terapia EMDR

EMDR jest podejściem psychoterapeutycznym skierowanym do osób cierpiących z powodu traumatycznych wydarzeń oraz przeżywających trudne i kryzysowe sytuacje. Terapię stosujemy również w zaburzeniach o podłożu lękowym. Celem terapii jest przetworzenie traumatycznego wspomnienia za pomocą bilateralnej stymulacji oczu. Efektywność procesów zachodzących podczas stymulacji przejawia się w obniżeniu poziomu negatywnych emocji związanych ze wspomnieniem oraz wzmocnieniem pozytywnych przekonań dotyczącej własnej osoby.

Skuteczność stosowania bilateralnej stymulacji oczu na proces przetwarzania traumatycznych wspomnień potwierdzają liczne badania naukowe.