Terapia SI
Terapia ma na celu dostarczenie kontrolowanej ilości bodźców sensorycznych w taki sposób, aby dziecko spontanicznie formułowało reakcje adaptacyjne, jednocześnie integrując te bodźce. Dążąc do prawidłowego odbioru i analizy bodźców dostarczanych z otoczenia przez zmysły wpływamy na prawidłowe kształtowanie percepcji, procesu uczenia się i zachowania.
Terapia Tomatisa
Terapia w sposób naturalny i nieinwazyjny prowadzi do znaczącej poprawy w zakresie umiejętności uczenia się, przyswajania jeżyków obcych, skupiania uwagi. Wspomaga rozwój mowy i zdolności komunikowania się. Pomaga w regulacji zakłóceń emocjonalnych niwelując poziom stresu i niepokoju.
Trening słuchowy dobierany jest indywidualnie na podstawie badania uwagi słuchowej oraz wywiadu i obserwacji.
Terapia pedagogiczna
Celem prowadzonych zajęć jest stymulowanie ogólnego rozwoju w procesie uczenia się. Zadaniem terapii jest również łagodzenie zaburzeń emocjonalnych, będących efektem szkolnych niepowodzeń oraz utraconej w skutek tych niepowodzeń motywacji do nauki i obniżonej samooceny.
Nieodzownym elementem skutecznej pracy jest stwarzanie optymalnych warunków uczenia się, wczesne rozpoczęcie terapii (już w wieku przedszkolnym u dzieci przejawiających opóźnienia rozwoju funkcji niezbędnych do uczenia się) oraz systematyczne uczestnictwo w zajęciach.
Terapia psychologiczna
Terapia ma na celu pomoc dziecku w przeżywaniu trudnych uczuć związanych z doświadczanymi problemami. Obejmuje nabywanie pewności siebie, naukę nowych sposobów rozwiązywania problemów, pomoc w radzeniu sobie ze stresującymi sytuacjami, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji w tym pracę nad adekwatnym wyrażaniem złości i gniewu.
Wsparcie psychologiczne dziecka poprzedza konsultacja z rodzicami, która ma na celu rozpoznanie problemów, z jakimi zgłaszane jest dziecko. Kolejna wizyta to indywidualne spotkanie z dzieckiem. Po rozpoznaniu specyfiki przejawianych trudności ustalany jest plan terapii.
Warsztaty umiejętności społecznych
Warsztaty są prowadzone w sposób atrakcyjny dla dzieci. Polegają na połączeniu dobrej zabawy z nauką umiejętności społecznych, które są niezbędne w życiu każdego człowieka.
Organizacja grupy:
- skład grupy treningowej to: od 4 do 8 osób
- grupę szkoleniową prowadzą dwie trenerki
- każda sesja trwa ok. 1,5 godz.
Terapia EMDR
Skuteczność stosowania bilateralnej stymulacji oczu na proces przetwarzania traumatycznych wspomnień potwierdzają liczne badania naukowe.